מגזין כושר ובריאות גוף1

אימון כושר לילדים

ילד מתאמן

מערכת גוף1

ילדים שמנים? ילדים עם סוכרת? ילדים עם מחלות של מבוגרים?
אימוני כושר לילדים יכולים למזער את הסכנה ללקות במחלות קשות ולשפר פלאים את המצב הגופני והנפשי של הילד.


משחקי המחשב מחליף בקלות את ההתרגשות שבמשחקים פעילים ונמרצים וממשחק כדורגל עם חברים אשר היה עולה לגוף הצעיר בכ 400 קלוריות, עברו חלק גדול מהילדים למשחק כדורגל בפלייסטיישן לצד חטיפים ומשקאות מתוקים (+400 קלוריות).

עובדה נוראית זאת יוצרת מצב חדש יחסית בו סובלים ילדים קטנים ממחלות שזוהו בעבר רק אצל אנשים מבוגרים לרבות סוכרת, ערכי כולסטרול לא תקינים ולחץ דם גבוה.  עודף המשקל גורם לבעיות יציבה ותנועה ואם לא די בזה, אצל הילד מתעוררות בעיות חברתיות קשות ולעתים אף התעללות מכיוון שאר הילדים.

אם כך, ממה מתחילים באימון הילד?

דבר ראשון, ילדים לומדים מדוגמא אישית! ילדים (בד"כ) רואים ומחקים את הקרובים להם ביותר – אבא ואמא, אשר עליהם להשתדל עד כמה שאפשר להיות דוגמא חיה ונושמת לאדם פעיל, ספורטיבי ומודע.

לילדים, לעומת מבוגרים, יש צרכים שונים ואחרים מבחינת הפעילות הגופנית.  לילדים, אשר נמצאים בשלב של התפתחות, יש להתאים שגרת אימון שונה מזו של המבוגר הפוקד את חדר הכושר.  מבחינה פיזית הילד אינו מפותח עדיין ועל כן תרגילים שונים עשויים במקרים מסוימים להזיק לו (אם כי נשללו כבר מספר תיאוריות בנושא הפגיעה בהתפתחות).
במהלך אימון כושר אישי ניתן לפקח באופן אחראי על פעילות הילד ובכך להתאים לו את האימון המושלם.  גם פעילות ספורטיבית של אחרי בית-ספר או חוג פעלתני בו הילד יתעניין עשויים לספק את הסחורה (אך נקודת ההנחה של מאמר קצר זה היא שהילד אינו מעוניין בפעילות חברתית מסוג זה).

גורם חשוב נוסף בו יש להתחשב הוא בכך שהילד אינו מפותח גם מבחינה רגשית ופסיכולוגית ונמצא בשלב רגיש של בנית הבטחון העצמי, הזהות האישית וההערכה העצמית ועל כן קיים צורך במאמן כושר שהוא איש מקצוע בעל גישה מתאימה והבנה של נפש הילד.  ייתכן כי ילד שמן לא ירצה להשתתף בחוג בו ישנם ילדים נוספים מסיבות שונות (לא יכול לרוץ, מתבייש להוריד חולצה בכניסה לבריכה וכו'..).  במקרה זה לדוגמא ירצה המאמן להתאים פעילות לילדים שמנים.

לצערנו, קיים מצב נפוץ בתוך חומות בית הספר בו ילדים אשר אינם בכושר ובעלי עודף משקל אינם מקבלים את הטיפול וההתייחסות הנכונה מצד מערכת החינוך. למרבה הצער גם ההורים אינם מודעים לכך. פעמים רבות הילד רואה את עצמו "לא שייך" לשעת הכושר בבית הספר, והמורה לספורט לא מתעמק, לא מתעניין ולא מבין לליבו של הילד.

אימון כושר אישי לילד לרוב יכלול סוגי ספורט ופעילות שונים: משחקי כדור, אומנויות לחימה, משחקי ריצה וכל תחום שהילד מתעניין בו.  באימון מסוג זה המטרה היא לגרום לילד באופן יצירתי לעשות פעילות גופנית בריאה ומתוך עניין תוך לימוד החשיבות של הפעילות וחינוך הילד לאורח החיים הפעיל.

כל כך הרבה ניתן להשיג באימוני הכושר לילדים: יציבות, גמישות, כושר, לימוד אורח חיים בריא, פיתוח תחביבים ספורטיביים ושיפור הבטחון העצמי לכל החיים. אימון הכושר לילדים יש בו כדי למזער סיכונים ואף למנוע תופעות ומחלות רבות כמו סוכרת, יתר לחץ דם והשמנת יתר.

עזור לילדיך כבר מגיל צעיר לפתח הרגלים בריאים ומודעות לחשיבות אורח החיים הפעיל והבריא.